Podmínky a ustanovení

Tyto obchodní podmínky stanoví podmínky pro nákupy uskutečněné prostřednictvím webových stránek www.vitapur-home.cz. Účelem těchto obchodních podmínek je usnadnit vám nákup a zvýšit vaši spokojenost při používání našich produktů. Dáváme vám také možnost výrobky vyzkoušet a vrátit, pokud s nimi nejste spokojeni. 

1. Vrácení výrobku

Kupující, který provede nákup v našem internetovém obchodě, má právo od smlouvy odstoupit. Uvedené odstoupení od smlouvy lze uplatnit do 30 dnů ode dne doručení objednávky, o kterém je společnost informována prostřednictvím doručovací služby.  Kupující nemusí uvádět důvod svého rozhodnutí. Výše uvedené právo na odstoupení od smlouvy se vztahuje pouze na kupující, kteří jsou fyzickými osobami a kteří zboží a služby pořizují nebo používají pro účely mimo své profesní nebo výdělečné činnosti.   

Pokud spotřebitel zboží již obdržel a odstoupil od smlouvy, musí je vrátit nebo předat společnosti nebo osobě, kterou k tomu společnost zmocnila, a to bezodkladně nebo nejpozději do 30 dnů od oznámení. Má se za to, že spotřebitel vrátil zboží včas, pokud je odeslal zpět před uplynutím 30denní lhůty pro vrácení. V případě takového odstoupení od smlouvy odpovídá spotřebitel pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním, které není nezbytně nutné k určení jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Při vrácení výrobků v souladu s ustanoveními výše uvedeného zákona spotřebitel nenese žádné jiné náklady než náklady na přímé vrácení zboží. 

Před rozhodnutím odstoupit od koupě si spotřebitel může výrobek prohlédnout a vyzkoušet v rozsahu nezbytném pro zjištění skutečného stavu. Spotřebitel nesmí pokračovat v používání výrobku až do odstoupení od smlouvy. Jakékoli "zkoušení" a jiné použití, které se odchyluje od výše uvedeného, lze považovat za použití zboží, což znamená, že spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží, pokud je toto snížení způsobeno jednáním, které není nezbytně nutné ke zjištění povahy, vlastností a fungování zboží. Obdržené zboží musí být vráceno nepoškozené a ve stejném množství, pokud nedošlo k jeho zničení, poškození, ztrátě nebo snížení množství bez zavinění spotřebitele. Zpráva o odstoupení od smlouvy nebo produkt se považují za odeslané včas, pokud je zásilka doručena ve stanovené lhůtě. 

Spotřebitel musí vrátit zboží spolu se všemi souvisejícími dokumenty a fakturou. V případě vrácení zboží vrátíme kupní cenu co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, s výjimkou platby kreditní kartou, pokud ještě nebyla stažena. 

V případě odstoupení od smlouvy, kde byl uplatněn slevový kód nebo propagační kód, budou tyto prostředky zohledněny jako sleva a nebudou uživateli vráceny. Uživateli bude vrácena pouze zaplacená částka. 

V případě kupních smluv může společnost zadržet vrácení přijatých plateb, dokud spotřebitel nepřevezme vrácené zboží nebo dokud spotřebitel nepředloží důkaz, že zboží odeslal zpět, pokud společnost nenabízí možnost převzít vrácené zboží sama. 

Obchodník vrátí spotřebiteli platby přijaté stejným platebním prostředkem, který spotřebitel použil, pokud spotřebitel výslovně nepožádal o použití jiného platebního prostředku a pokud mu v důsledku toho nevzniknou žádné náklady. 

Spotřebitel nemůže požadovat náhradu dodatečných nákladů, které mu vznikly, pokud si výslovně zvolil jiný způsob dopravy než nákladově nejefektivnější standardní dopravu nabízenou společností. 

Postup vrácení:


Pokud chcete zboží vrátit, kontaktujte nás nejprve e-mailem - info@vitapur-home.cz s fotografiemi zboží, abychom mohli proces urychlit.

Žádné štítky pro vrácení zboží, pouze služba vyzvednutí. Nenabízíme zpětné štítky, místo toho si společnost GLS vyzvedne zásilku na vaší dodací adrese.
Balíček od vás nevyžaduje žádnou práci navíc, jen se ujistěte, že je zboží bezpečně zabaleno v dodané krabici.

Co od vás potřebujeme:

  • adresu pro vyzvednutí, pokud se liší od adresy pro doručení.
  • datum, které společnosti GLS vyhovuje pro vyzvednutí položky.

Po doručení balíčku vám společnost GLS vystaví potvrzení o jeho převzetí. Pokud nám jej zašlete, peníze vám budou vráceny okamžitě, v opačném případě počkáme, až balíček dorazí do našeho skladu.

Žádné poškození Buďte k nám upřímní a informujte nás o jakémkoli poškození zboží. Pokud při převzetí zboží zjistíme další poškození, můžeme vám z vrácené částky odečíst určité procento. V takovém případě vás budeme předem kontaktovat.

2. Vady materiálu

Kdy je výrobek věcně vadný? 

  • Pokud výrobek nemá vlastnosti nezbytné pro jeho běžné použití nebo oběh. 
  • Pokud výrobek nemá vlastnosti nezbytné pro konkrétní použití, pro které jej spotřebitel kupuje, což bylo nebo mělo být prodávajícímu známo. 
  • Pokud výrobek nemá vlastnosti a kvalitu, které byly výslovně nebo mlčky dohodnuty nebo předepsány. 
  • Pokud dodavatel předal výrobek, který neodpovídá vzorku nebo modelu, ledaže byl vzorek nebo model poskytnut pouze pro informační účely. 

Ověření vhodnosti výrobku 

Vhodnost výrobku se ověřuje odkazem na jiný bezvadný výrobek stejného typu, jakož i na prohlášení výrobce nebo na informace na výrobku samotném. 

Odpovědnost za vady materiálu 

Dodavatel je povinen dodat spotřebiteli výrobky v souladu se smlouvou a odpovídá za věcné vady svého plnění podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může uplatnit svá práva podle zákona o vadách věci, pokud oznámí vadu dodavateli do dvou měsíců ode dne zjištění vady výrobku, nejpozději však do dvou let ode dne dodání výrobku. 

Spotřebitel, který včas oznámil dodavateli vadu, má právo požadovat, aby dodavatel: 

  • odstranit vadu zboží; nebo 
  • vrátit část zaplacené částky v poměru k závadě; nebo 
  • vyměnit vadné zboží za nové, bezvadné zboží; nebo 
  • vrátit zaplacenou částku. 

Reklamace podstatné vady 

Spotřebitel je povinen na své náklady a v zákonné lhůtě informovat poskytovatele o každé podstatné vadě spolu s podrobným popisem vady. Spotřebitel musí poskytovateli umožnit kontrolu výrobku. 

Právo na reklamaci podstatné vady je dále definováno v zákoně o ochraně spotřebitele. 

Před vrácením zboží nás prosím informujte e-mailem: info@vitapur-home.cz. 

3. Smlouva a objednávka s platební povinností

3.1 Cena výrobku, hodnota DPH a náklady na dopravu se zobrazí v nákupním košíku před dokončením objednávky.

O všech podrobnostech vaší online objednávky budete informováni na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v nákupním košíku při zadávání údajů. Pokud ji neobdržíte, je možné, že jste zadali nesprávnou e-mailovou adresu. V takovém případě nás prosím kontaktujte na adrese info@vitapur-home.cz. 

Kupní smlouva je mezi spotřebitelem a poskytovatelem uzavřena v okamžiku, kdy spotřebitel provede nákup na internetových stránkách www.vitapur-home.cz a obdrží od poskytovatele elektronické potvrzení na e-mailovou adresu spotřebitele. Od tohoto okamžiku jsou všechny ceny a další podmínky pevné a platí jak pro poskytovatele, tak pro spotřebitele. 

Poskytovatel se zavazuje poskytnout spotřebiteli při koupi výrobku následující informace:

  • totožnost společnosti. 
  • kontaktní adresu umožňující rychlou a efektivní komunikaci (e-mail, telefon). 
  • základní charakteristiky zboží nebo služeb 
  • informace o dodání a možnostech dodání výrobků. 
  • jasně označené ceny. 

Kupní smlouvu uchovává společnost a lze ji získat na písemnou žádost. Svou žádost zašlete na adresu: 

Vitapur GmbH 
Koschaftstrasse 38
9020 Klagenfurt am Wörthersee. 
Rakousko  

3.2 Používání internetového obchodu  

Společnost provozuje internetový obchod v souladu se všeobecnými obchodními podmínkami. Internetový obchod je kupujícím k dispozici kdykoli a poskytovatel si vyhrazuje právo dočasně deaktivovat nebo pozastavit provoz internetového obchodu bez předchozího upozornění.  

Je možné, že internetový obchod bude dočasně nedostupný nebo že platby budou dočasně nedostupné z důvodu údržby a aktualizace internetového obchodu. Společnost nenese odpovědnost za škody, které vám mohou vzniknout během údržby a/nebo aktualizace internetového obchodu. 

4. Sťažnosti a informácie

    V prípade, že je tovar chybný, spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu. Vrátený tovar musí byť čistý, nepoškodený, bez škvŕn a v pôvodnom obale, inak ho dodávateľ nie je povinný prijať a bude vrátený spotrebiteľovi na náklady odosielateľa. Vrátenie výrobkov sa uskutočňuje prostredníctvom GLS. Vrátenie je potrebné dohodnúť vopred zaslaním e-mailu na adresu info@vitapur-home.cz. Pošleme vám Reklamačný list, ktorý vás žiadame kompletne vyplniť, pretože je kľúčovým dokumentom pre úspešné vyriešenie reklamácie a je povinnou súčasťou vrátenej zásielky.  

    5. Zrušení objednávky před doručením

    V případě chyby při objednávání produktů prostřednictvím www.vitapur-home.cz  musí zákazník objednávku písemně zrušit na adrese info@vitapur-home.cz. 

    6. Nevyzvednutí objednané zásilky

      Nemůže-li doručovatel doručit zásilku spotřebiteli osobně, zanechá v poštovní schránce oznámení o převzetí. S tímto oznámením si spotřebitel musí zásilku vyzvednout na určeném úřadě ve lhůtě uvedené v oznámení. Po uplynutí čekací doby společnost GLS vrátí zásilku na naši adresu, čímž vzniknou další náklady. Pokud spotřebitel z jakéhokoli důvodu neobdrží oznámení o převzetí zásilky, měl by nás informovat na adrese info@vitapur-home.cz a my mu poskytneme údaje k vyzvednutí zásilky. Nevyzvednutí balíčku ve stanovené čekací lhůtě se nepovažuje za odstoupení od smlouvy, neboť smlouva je stále platně uzavřena. Pokud si spotřebitel balíček nevyzvedne dvakrát (2x), má příště možnost zaplatit pouze předplacenou fakturou, kreditní kartou nebo prostřednictvím služby PayPal, a to do osmi dnů od obdržení nabídky. Platba na dobírku již bohužel v tomto případě není možná. 

      Objednané produkty budou doručeny na adresu, kterou jste zadali na našich webových stránkách jako doručovací adresu. 

      Odhadované datum dodání bude kupujícímu sděleno po odeslání objednávky. Společnost si vyhrazuje právo prodloužit termín dodání v případě zvýšené poptávky nebo zpoždění dodací služby. 

      Produkty, ktoré nie sú na sklade

      Vo výnimočných prípadoch sa môže stať, že výrobok nebude na sklade, čo bude viditeľné na samotnom výrobku. Ak chcete vedieť, kedy bude výrobok opäť na sklade, kontaktujte nás na adrese info@vitapur-home.cz. 

      Prostredníctvom internetového obchodu si nemôžete objednať výrobok, ktorý nie je na sklade. 

      7. Nabídky a propagační akce

        Aktuální nabídky a propagační akce platí pouze v internetovém obchodě www.vitapur-home.cz. V případě akcí 1+1 GRATIS se sleva počítá z běžné ceny. 

        Slevy a propagační akce se nesčítají. 

        Internetový obchod také nabízí slevy a další akce, které snižují cenu výrobků (dále jen "akce"). Každá propagační akce je nabízena za sníženou cenu po určitou (omezenou) dobu, která je stanovena pro každou jednotlivou propagační akci. Snížená cena se vztahuje na všechny nákupy uskutečněné v období trvání propagační akce. 

        Některé propagační akce jsou omezeny na nové uživatele, kteří ještě nenakoupili v našem internetovém obchodě. V takovém případě se výše uvedená akce nevztahuje na stávající uživatele. Jakýkoli pokus o zneužití takových propagačních akcí bude okamžitě zablokován a e-mailové adresy použité k tomuto zneužití budou bez předchozího upozornění smazány. Slevy a další propagační akce se obecně nesčítají, pokud není u jednotlivých akcí výslovně uvedeno jinak. 

        9. Informační obsah

        Obsah internetového obchodu Vitapur slouží k informačním a vzdělávacím účelům a není určen jako náhrada lékařské konzultace. O užitečnosti našich rad a návrhů ve vztahu k vašemu zdravotnímu stavu se prosím poraďte se svým lékařem. Texty přiložené k výrobkům mají pouze informativní charakter a jsou poskytovány výrobcem. Podrobnější popis a informace získáte od nás nebo přímo od výrobce produktu. 

        10. Obrázky produktů

        Snažíme se poskytovat vhodné obrázky ke všem produktům v našem internetovém obchodě www.vitapur-home.cz. V případě rozdílů mezi barevnými variantami a skutečnými výrobky to nemá vliv na vlastnosti výrobku. Připouštíme možnost nepřesností v údajích, obrázcích, textech, zvukovém a obrazovém materiálu. Dekorativní materiál na obrázcích není zahrnut v ceně, pokud není uvedeno jinak. V případě chyb vám umožníme odstoupit od smlouvy na naše náklady. 

        11. Odmítnutí odpovědnosti

        Společnost Vitapur GmbH se snaží zajistit, aby informace zveřejněné v internetovém obchodě byly konzistentní a aktuální. Vlastnosti výrobků, stav zásob a ceny se však mohou měnit tak rychle, že společnost Vitapur GmbH není schopna informace v internetovém obchodě opravit. V takovém případě budeme spotřebitele informovat o případných změnách a dáme mu možnost zrušit objednávku nebo vyměnit objednaný výrobek. 

        12. Zadání objednávky nebo smlouvy

        Potvrzená objednávka nebo uzavřená smlouva je elektronicky uložena v sídle společnosti Vitapur GmbH, Koschaftstrasse 38, 9020 Klagenfurt am Wörthersee, Rakousko. Spotřebitel může získat kopii smlouvy tak, že si ji vyžádá e-mailem na adrese info@vitapur-home.cz. 

        13. Shromažďování osobních údajů

          Vlastníkem (sběratelem údajů) internetového obchodu je: 

          Vitapur GmbH 
          Koschaftstrasse 38
          9020 Klagenfurt am Wörthersee 
          Rakousko 

          Společnost Vitapur GmbH se zavazuje chránit soukromí uživatelů svého internetového obchodu a vyvíjet technologie, které poskytují bezpečný online zážitek. Toto prohlášení o ochraně osobních údajů se vztahuje na internetový obchod www.vitapur-home.cz. 

          Souhlas 

          Používáním internetového obchodu spotřebitel souhlasí s postupy ochrany údajů popsanými v tomto prohlášení o ochraně osobních údajů. 

          Prohlášení o ochraně osobních údajů 

          Nákupem v internetovém obchodě spotřebitel zmocňuje společnost Vitapur GmbH jako správce údajů ke shromažďování a zpracování všech údajů poskytnutých spotřebitelem a údajů o obsahu nákupu v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (ZVOP-1) a GDPR (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). 

          Poskytovatel se zavazuje chránit vaše osobní údaje a další údaje získané při objednávce v souladu se ZVOP-1 a GDPR, chránit je před zveřejněním a poskytnutím třetím osobám a používat je výhradně pro účely zpracování objednávky, fakturace a řešení případných reklamací a další nezbytné komunikace. 

          Za uživatele internetového obchodu se považuje i uživatel, který nedokončil online objednávku (dokončil první krok nákupního procesu a souhlasil s podmínkami internetového obchodu www.vitapur-home.cz). 

          Internetový obchod může také automaticky shromažďovat určité informace o hardwaru a softwaru vašeho počítače. Tyto informace zahrnují vaši IP adresu, typ prohlížeče, název domény, dobu přístupu a adresy webových stránek, které jste navštívili v našem internetovém obchodě. Tyto informace jsou poskytovatelem používány výhradně pro účely výpočtu obecných statistik o používání internetového obchodu a pro účely optimalizace. 

          Použití osobních údajů 

          Poskytovatel shromažďuje údaje za účelem zajištění řádného fungování internetového obchodu a poskytování požadovaných služeb. Poskytovatel může údaje o uživatelích používat také pro účely interního průzkumu trhu a k informování spotřebitelů o nových produktech a akcích v internetovém obchodě, jakož i o nových produktech a akcích týkajících se produktů nebo služeb nabízených společností Vitapur GmbH. 

          Údaje zákazníků ukládáme trvale a používáme je k trvalému použití, dokud spotřebitel nepožádá o jiný způsob. V případě "nabourání" do databáze nebo počítačového systému neneseme odpovědnost za následky. 

          14. Stížnosti a spory

            Společnost Vitapur GmbH dodržuje platné právní předpisy na ochranu spotřebitele. Společnost Vitapur GmbH vynakládá veškeré úsilí, aby splnila svou povinnost zajistit účinný systém vyřizování stížností. V případě problému může spotřebitel kontaktovat společnost Vitapur GmbH e-mailem na adrese info@vitapur-home.cz. Stížnosti by měly být podávány prostřednictvím e-mailové adresy info@vitapur-home.cz. Postup podávání stížností je důvěrný. Společnost Vitapur GmbH si je vědoma, že základním rysem spotřebitelských sporů je nepoměr mezi ekonomickou hodnotou nároku a časem a náklady spojenými s řešením sporu, což je také hlavní překážkou toho, aby se spotřebitel obrátil na soud. Společnost Vitapur GmbH se proto snaží případné spory řešit smírnou cestou. 

            15. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

              Společnost Vitapur GmbH neuznává žádného poskytovatele mimosoudního řešení spotřebitelských sporů jako kompetentního k řešení spotřebitelského sporu, který by mohl být vznesen spotřebitelem v souladu se zákonem o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů, v souladu s právními normami. 

              Společnost Vitapur GmbH, jakožto poskytovatel zboží a služeb v oblasti online obchodování na území Rakouské republiky, zveřejňuje na svých internetových stránkách elektronický odkaz na Platformu pro řešení sporů online (ODRP).   

              Platforma je spotřebitelům přístupná prostřednictvím elektronického odkazu https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CZ. 

              Nařízení vychází ze zákona o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů, nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2016/2004 a směrnice 2009/22/ES. 

              16. Závěrečná ustanovení

              Tyto obchodní podmínky spolu s objednávkou služeb prostřednictvím webových stránek, jakož i všech podstránek těchto webových stránek, představují smlouvu uzavřenou mezi kupujícím a prodávajícím. 

              Pokud se některé ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek ukáže jako (zcela nebo zčásti) nezákonné, neplatné nebo jinak neúčinné, považuje se toto ustanovení za (zcela nebo zčásti) zrušené, zatímco ostatní Všeobecné obchodní podmínky zůstávají v platnosti. 

              Spotřebitel zaručuje, že je plně způsobilý k právům a povinnostem vyplývajícím z těchto Všeobecných obchodních podmínek. Spotřebitel tímto zaručuje, že ke splnění svých povinností podle těchto Všeobecných obchodních podmínek nepotřebuje souhlas žádné třetí strany. 

              Znalost Všeobecných obchodních podmínek Spotřebitel tímto zaručuje, že si přečetl Všeobecné obchodní podmínky a byl s nimi před jejich přijetím plně seznámen, zejména s ohledem na ustanovení o vyloučení odpovědnosti. 

              Tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí právem Rakouské republiky. Veškeré spory vyplývající z těchto všeobecných obchodních podmínek podléhají soudní pravomoci soudů Rakouské republiky. 

              Společnost je oprávněna tyto Všeobecné obchodní podmínky kdykoli změnit. Veškeré změny budou zveřejněny na webových stránkách. Vaše další používání webových stránek bude považováno za souhlas se změnami platnými v době jejich používání. Pokud se změnami nesouhlasíte, máte právo od smlouvy odstoupit.